Tuż przed Świętami Wielkanocnymi uczestniczyliśmy w pierwszej polskiej edycji THOMSON “Friendly Technology” Days, która odbywała się w dniach 22 i 23.03. Z ciekawością wybraliśmy się na spotkanie, gdyż marka była u nas nieobecna od kilku lat. Prezentację poprowadziła Claire Villeneuve, reprezentująca markę Thomson. Clarie przedstawiła nam ponad 120 letnią historię marki Thomson oraz nowe segmenty produktów, w których Thomson jest obecny na rynku.
Całe wydarzenie zorganizowano w eleganckiej posiadłości, która specjalnie na te dwa dni została wyposażona w produkty marki Thomson.
Większość z nas kojarzy markę tylko z telewizorami. Jednak asortyment firmy jest bardzo zróżnicowany o czym przekonaliśmy się podczas tego właśnie spotkania. W posiadłości zaprezentowane zostały telewizory, sprzęt audio – wideo, odbiorniki naziemne o wysokiej rozdzielczości, komputery i tablety, telefony stacjonarne, urządzenia skomunikowane, automatykę domową i systemy bezpieczeństwa. Pojawiło się także małe AGD oraz sprzęt do osobistej pielęgnacji.
- Fot. materiały Thomson
- Fot. materiały Thomson
- Fot. materiały Thomson
- Fot. materiały Thomson
- Fot. materiały Thomson
Jeśli chodzi o nas, to najbardziej zainteresowała nas strefa produktów AGD, w której zaprezentowano wielofunkcyjne urządzenia do przyrządzania potraw. Z ciekawszych urządzeń zaprezentowano:
- Crea Chef Master Pro marki Thomson, wielofunkcyjny mikser i robot do ciasta z blenderem o pojemności 1,5 l, 5 l misą ze stali nierdzewnej ;
- Genimix, blender z podgrzewaczem marki Thomson z 3 programami gotowania i pojemnikiem o pojemności 1,75 l,
- Couscook marki Thomson, pierwszy elektryczny parowar-wolnowar. Couscook wyróżniał się na tle innych urządzeń dzięki ciekawemu designowi i na pewno nie jedna Pani domu zechce go mieć w swojej kuchni.
- Fot. Pawlowski
Podczas Thomson Days mieliśmy okazję porozmawiać z przedstawicielami organizatorów i ekspertami marki. Philippe Samuel, CEO w firmie ADMEA zaprosił nas na stoisko firmy na targach IFA w Berlinie. Zdradził nam, iż podczas tych właśnie targów zostaną zaprezentowane innowacyjne produkty i nowe rozwiązania. Między innymi zostanie pokazany najnowszy model GENIMIX PRO – robota wielofunkcyjnego z funkcją podgrzewania, który będzie rozwinięty o możliwość współpracy z urządzeniami mobilnymi. W praktyce oznacza to, że dzięki połączeniu wi-fi do naszego smartfona, będziemy mogli przygotować za jego pośrednictwem smaczne dania dla naszych najbliższych. Ale nie możemy zdradzać wszystkich nowości jakie pojawią się na targach. Będziemy informować o nich na bieżąco.

Od lewej Philippe Samuel (Prezes firmy ADMEA), w środku Francois Scoliege (Export Manager ADMEA), Elżbieta Pawlowski (FOODandKITCHEN.pl)
Podpytaliśmy Philippe jak sprzedają się poszczególne produkty z kategorii Agd. Twierdzi, iż najlepiej sprzedającym się produktem firmy z tej kategorii jest Crea Chef+ czyli robot kuchenny wielofunkcyjny. Na ten wynik na pewno ma wpływ jego cena (ok 1000zł ) oraz to, że konsument otrzymuje wyposażenie dodatkowe w komplecie. Jesteśmy ciekawi jak produkty przyjmą się na polskim rynku i który będzie liderem sprzedaży.
Dodatkowo atrakcją spotkania była francuska mistrzyni kuchni Emilie Lang, która specjalnie dla nas przygotowała wykwintne dania. Emilie współpracuje z firmą Thomson przy promocji firmy i jej produktów.
- Emilie Lang, Fot. Pawlowski
- Emilie Lang, Elżbieta Pawlowski
Claire Villeneuve z Thomsona zapowiedziała także nowe działania promocyjne na polskim rynku oraz nawiązanie współpracy z polskimi kucharzami oraz blogerami kulinarnymi.
W tym momencie na polskim rynku produkty marki Thomson są sprzedawane poprzez Horn Distribution S.A. Na stronie www.horn.eu można znaleźć wszystkie produkty marki wraz z cenami.
O marce THOMSON
Thomson to marka o ponad 120-letniej tradycji, która miała swój udział w najważniejszych rewolucjach technologicznych i od zawsze zmierzała do udostępniania ludziom innowacyjnych rozwiązań. Obecnie marka Thomson towarzyszy ludziom na co dzień w domach i poza nimi. Oferta marki to produkty użyteczne, innowacyjne oraz niezawodne. W swoim portfolio Thomson oferuje produkty z zakresu: telewizji / audio-wideo / telefonii / komputerów i tabletów / urządzeń skomunikowanych / automatyki domu i systemów bezpieczeństwa / AGD / sprzętu do osobistej pielęgnacji.
Thomson to marka grupy TECHNICOLOR (S.A.) lub podmiotów z nią powiązanych, wykorzystywana przez nie na licencji.
Więcej informacji na: http://www.thomsonconsumer.com/
O firmie ADMEA:
Utworzona w 1994 roku firma ADMEA projektuje i zleca produkcję urządzeń oferowanych na rynku pod markami: THOMSON (telefonia i małe AGD), SCHNEIDER (telewizory i sprzęt audio-wideo) oraz SCHAUB LORENZ (telewizory i duże AGD). Będąc największym francuskim dystrybutorem na rynku urządzeń elektrycznych domowego użytku, grupa dysponuje obecnie zespołem około 100 pracowników i osiąga obroty na poziomie 100 milionów euro.
andrzej krupa
Mam sentyment do tej marki. Ale będą mieli nie lada pracę przed sobą żeby na nowo zagościć w polskich domach.