O tym, że śliwki w czekoladzie tej marki cechuje najwyższa jakość oraz wyborny smak wiedzą amatorzy słodyczy nie tylko w Polsce. Okazuje się, że może ona także stanowić źródło inspiracji dla pasjonatów mody i wzornictwa. Dowiódł tego rozstrzygnięty właśnie konkurs „Design by Śliwka Nałęczowska”.
Konkurs trwał od początku marca do końca kwietnia. Zadanie w nim było niebanalne. Należało stworzyć spójne graficznie projekty nadruku na kubek, płócienną torbę i apaszkę, inspirowane 350-gramowym opakowaniem Śliwki Nałęczowskiej. Liczba, kreatywność oraz poziom nadesłanych prac zaskoczyły zarówno organizatora konkursu – firmę Colian, jak i jego jury. W sumie projektów było blisko tysiąc, przy czym wymogi formalne spełniło 660. Gremium w składzie: Lidia Kalita – projektantka mody i przewodnicząca jury; Agnieszka Stopyra – ceniona ilustratorka i graficzka; Sonia Bohosiewicz – aktorka, piosenkarka i miłośniczka designu oraz Paulina Sykut-Jeżyna – dziennikarka i pasjonatka dobrego stylu, wyłoniło z nich 10 najlepszych. Autorzy projektów, które zajęły pierwsze, drugie i trzecie miejsca otrzymali nagrody pieniężne (w wysokości odpowiednio 10 tys., 7 tys. oraz 5 tys. zł), a wszyscy zapas pysznych polskich śliwki, oblanych deserową czekoladą.
Kultowe praliny w nowej odsłonie
Laureaci konkursu odebrali nagrody 14 czerwca podczas uroczystej gali w warszawskim studio Skandal. Ich wręczeniu towarzyszyła prezentacja zwycięskich prac, a także nowej odsłony Śliwki Nałęczowskiej. Te kultowe, posiadające ponad pięćdziesięcioletnią tradycję praliny od września będzie można nabyć w odświeżonych opakowaniach, do których zaliczają się eleganckie prezentowe bombonierki, gustowne kartoniki oraz poręczne torebki. Jak zapowiada Bożena Piotrowska – marketing project manager w firmie Colian, do ich promocji posłuży kolekcji gadżetów stworzonych na bazie najlepszych konkursowych projektów.