Sajgonki w wersji wege

To popularne danie kuchni azjatyckiej ma wiele odsłon. Na lato idealna będzie wersja, w  której wnętrzu kryją się kolorowe i chrupiące warzywa oraz plastry VeggieDay.

Wakacje to doskonała okazja do spotkań ze znajomymi, ale też odkrywania nowych smaków oraz doskonalenia kulinarnych umiejętności. Kreatywnością na tym polu na pewno wykażecie się jeśli podczas takiego spotkania jako przekąskę zaserwujecie gościom niskokaloryczne, a przy tym smakowite sajgonki, do których podacie sos na bazie masła orzechowego.

Lekkie sajgonki z plastrami wegetariańskimi i warzywami

Składniki na sajgonki:              

  • 8 arkuszy papieru ryżowego
  • 1 opakowanie plastrów wegetariańskich z brokułami VeggieDay
  • 1 marchewka
  • 1 szklanka poszatkowanej czerwonej kapusty
  • 3 ogórki gruntowe
  • 1 miniaturowa sałata rzymska
  • prażony sezam do posypania
  • nać kolendry

Składniki na sos:

1 łyżka masła orzechowego, 1 łyżka sosu sojowego, 2 łyżki soku z limonki, 1 łyżeczka sosu chili, kilka łyżeczek wody

Sposób przygotowania:
Marchewkę obieramy, kroimy w kawałki wielkości zapałki. Ogórki kroimy w taki sam sposób jak marchew. Plastry wegetariańskie kroimy w podłużne paski. Arkusz papieru ryżowego moczymy przez kilkanaście sekund w ciepłej wodzie. Przekładamy go na deskę kuchenną, na środku układamy 2 listki sałaty, 1/8 plastrów wegetariańskich, kapusty, marchewki i ogórków. Dodajemy kilka listków kolendry, posypujemy sezamem. Składamy i zwijamy jak krokiety. W ten sam sposób przygotowujemy pozostałe sajgonki. Składniki sosu mieszamy, dolewając stopniowo zimną wodę do uzyskania preferowanej gęstości. Sajgonki podajemy z dodatkiem sosu orzechowego.

Wskazówka:
Do sajgonek można z powodzeniem użyć innych warzyw. Dobrze sprawdzi się m.in. kalarepa, papryka oraz rzodkiewki.

Informacje o plastrach VeggieDay oraz innych produktach tej marki na stronie:

Start

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *