Ruszyła uniwersalna, wydajna i ekologiczna linia szklana w zakładzie napojowym PepsiCo w podwarszawskim Michrowie

W zakładzie napojowym PepsiCo w Michrowie właśnie ruszyła niezwykle nowoczesna, wydajna i uniwersalna linia do produkcji napojów w opakowaniach szklanych. W tym jednym z największych zakładów napojowych firmy na terenie całej Europy produkowane i rozlewane są popularne napoje, takie jak Pepsi, Lipton Ice Tea, soki Toma, a także wody mineralne. Dzięki inwestycji zakład będzie mógł zwiększyć prędkość rozlewu o jedną czwartą oraz uzyskać kolejne oszczędności mediów takich jak woda czy energia. Nowa linia zapewnia zaopatrzenie punktów gastronomicznych i hoteli, do których trafiają napoje w butelkach zwrotnych, podczas gdy szklane butelki bezzwrotne dostępne są w sklepach na terenie całego kraju.

Mimo ograniczeń pandemicznych wiodący w Europie zakład napojowy PepsiCo w Michrowie stale się rozwija. To już kolejna po uruchomionej w 2020 roku linii puszek inwestycja, która podnosi wydajność produkcji i przyczynia się do zróżnicowania opakowań stosowanych przez producenta napojów. Linię wyróżnia możliwość rozlewania napojów zarówno do butelek zwrotnych, jak i bezzwrotnych wszystkich rodzajów napojów, w tym Pepsi, Mirindy oraz 7UP, a także napojów niegazowanych, takich jak herbaty mrożone Lipton Ice Tea, soki Toma oraz wody mineralne. Wszystkie procesy produkcyjne są w ogromnym stopniu zmechanizowane i zrobotyzowane oraz ukierunkowane na maksymalne wykorzystanie surowców nadających się do ponownego przetworzenia. Dokładnie pokazuje to film pod tym linkiem: https://youtu.be/reO15wDsbRw.

– Instalując nową linię usunęliśmy całkowicie opakowania foliowe, zastępując je ekologicznymi opakowaniami kartonowymi. Nasza inwestycja sprawiła, że na nowej linii produkuje się napoje, z których aż 59% nalewanych jest do opakowań innych niż plastik, czyli do szkła lub puszek aluminiowych – powiedział Tomasz Grzelczyk, dyrektor łańcucha dostaw E2E w PepsiCo Polska. –Dzięki inwestycji byliśmy w stanie zwiększyć moce produkcyjne o 0,5 mln butelek szklanych na dobę, jednocześnie zmniejszając nasz wpływ na środowisko. Dzięki inwestycjom w zakładzie zrealizowanym w okresie ostatnich 10 lat wraz ze zwiększeniem wydajności udało nam się zredukować zużycie wody i energii  odpowiednio o 26 i 42% – dodał Tomasz Grzelczyk.

Butelki zwrotne o pojemności 0,2 l napełniane na linii pochodzą z obiektów gastronomicznych i hotelarskich, a po przybyciu do zakładu są skrupulatnie kontrolowane przed ponownym napełnieniem. Do butelek bezzwrotnych o pojemności 0,25 l, dostarczanych przez polską Hutę Sieraków, trafiają napoje dystrybuowane następnie przez ogólnopolskie sieci handlowe.

Powstały w 1991 roku zakład produkujący napoje w Michrowie jest jednym z największych obiektów produkcyjnych PepsiCo na terenie Europy. Po wielu inwestycjach zrealizowanych w minionych latach całkowita powierzchnia zakładu wynosi 31.000 m2. W zakładzie rozmieszczonych jest 7 linii produkcyjnych, a także unikatowa linia PepsiCo w Europie umożliwiająca miksowanie różnych rodzajów i marek produktów na jednej palecie – tzw. linia Jumbo. W zakładzie powstaje 60 rodzajów produktów napojowych w różnorodnych pojemnościach i rodzajach opakowań, w tym szklanych, aluminiowych i plastikowych.

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker, Tropicana oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 23 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with Purpose”, która wskazuje drogę do uzyskania statusu światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. „Winning with Purpose” stanowi odzwierciedlenie aspiracji firmy, polegających na zrównoważonym podejściu do realizacji zamierzeń rynkowych i uwzględnianiu świadomie realizowanych celów we wszystkich aspektach prowadzonej działalności.

Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *