OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Quinoa, czyli komosa ryżowa po marokańsku

Przepis pochodzi z książki „5 lat młodsza w 5 tygodni” autorstwa Agnieszki Mielczarek.

Quinoa zalicza się do superfoods (superżywności). Słynie z wysokiej zawartości witamin, minerałów, błonnika, zdrowych tłuszczów,  antyoksydantów i aminokwasów.

Nazywana jest złotem Inków. Uprawiana była już 5 tysięcy lat temu w Chile, Peru i Boliwii. Doskonale nadaje się dla wegetarian i wegan. Sprawdza się jako zamiennik ryżu i kaszy.

Liczba porcji: 2

Czas przygotowania: 30 minut.

Składniki:

  • 2 szklanki kaszy quinoa (białej) wypłukanej pod zimną wodą i ugotowanej w czterech szklankach wody
  • 8 pomidorów bez skórki, pokrojonych w drobną kosteczkę
  • pół posiekanej cebulki
  • pół szklanki obranych i uprażonych pistacji
  • 1 łyżka sezamu
  • 1 łyżka pestek słonecznika
  • 1 łyżka pestek dyni
  • sok z 2 cytryn
  • 1-2 łyżki oliwy
  • pół pęczka posiekanej kolendry
  • pół pęczka posiekanej natki
  • garść szpinaku
  • łyżka posiekanej rzeżuchy

Przygotowanie:

Ugotuj na sypko Kaszę quinoa, woda musi wyparować. Dodaj szpinak, posiekaną natkę, kolendrę, cebulkę, pistacje, słonecznik i pestki dyni, dopraw do smaku, dodaj oliwę i cytrynę, a na koniec rzeżuchę. Zjedz od razu.

OD REDAKCJI: Porcja jest dość duża i spokojnie starczy dla 3-4 osób. Sałatkę można przechować w lodówce. Jednak najlepiej smakuje na świeżo. Nam najbardziej smakuje z podwójną ilością pestek.

Smacznego!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>