Nasz kraj jest pierwszym w Europie, w którym Pizza Hut serwuje klientom pizzę na nowym rodzaju ciasta. Zaspokaja ona apetyt na ręcznie wyrabiane wypieki na zakwasie.
Pomysł stworzenia kompletnie nowego stylu ciasta pojawił się w sieci ponad dwa lata temu. Bezpośrednim powodem były liczne badania konsumenckie, które wskazywały na spore zainteresowanie segmentem rzemieślniczej, wyrabianej ręcznie pizzy na zakwasie. Szefowie kuchni, naukowcy i eksperci z całego świata (w tym także z Polski) przystąpili więc do pracy. I tak w siedzibie firmy w Dallas powstał przepis na unikatowe ciasto. Przy jego tworzeniu międzynarodowy zespół sięgnął do tradycji tego typu wypieków typowej dla San Francisco.
Polska w awangardzie
Jak zdradza Agnieszka Skarul, Head of Pizza Hut Marketing Poland nowe ciasto w stylu San Francisco swoją kruchość i chrupkość zawdzięcza dodatkowi mąki ryżowej, zaś lekkość i smak – wykorzystaniu zakwasu. – Pizza na jego bazie to obecnie jedną z flagowych pozycji w naszych restauracjach – dodaje Agnieszka Skarul. Jest ona serwowana we wszystkich lokalach sieci w kraju, w wielu z nich proces ręcznego rozciągania ciasta i robienia pizzy odbywa się na oczach gości. Warto dodać, że Polacy mają szansę kosztowania tej nowości jako pierwsi w Europie, a jej oficjalna europejska premiera odbyła się 24 kwietnia w warszawskiej Pizzy Hut Zodiak przy ul. Widok 26.
Nowe ciasto, nowe dodatki
Z okazji premiery ciasta San Francisco Pizza Hut zaproponowała również swoim klientom nowe warianty dodatków do pizzy. Dwie kompozycję: Kurczę, ale Boczek oraz Przewołowe BBQ adresowane są do amatorów mięsnych smaków, trzecia – Vege Mania, wręcz przeciwnie. Na pierwsze dwie składają się odpowiednio: szarpany kurczak, boczek i świeża mozzarella oraz szarpana wołowina, czerwona cebula, pomidorki koktajlowe i sos BBQ. W trzeciej spotkały się świeży szpinak, ser Grana Padano i grillowane warzywa.
O sieci słów kilka
Pierwsza Pizza Hut otwarta została w 1958 roku w Wichita, w amerykańskim stanie Kansas. Obecnie sieć liczy ponad 18 tys. restauracji w 103 krajach, przy czym w Europie jest ich przeszło 1500. Działalność operacyjna Pizzy Hut w Polsce (podobnie jak w większości państw Starego Kontynentu), jest prowadzona przez AmRest Holdings – partnera franczyzowego firmy, zarządzającego także takimi markami jak KFC, Starbucks i Burger King.
Po więcej informacji zapraszamy na strony: www.yum.com, www.amrest.eu i www.pizzahut.pl