portada

Portada – wino z duszą i własną historią

Słoneczna Portugalia słynie z muzyki Fado, archipelagów Madera i Azorów, odkrywców Magellana i Vasco da Gamy, a także piłkarzy pokroju Cristiano Ronaldo i Figo. Przede wszystkim jednak znana jest z produkcji najlepszych win na świecie. Jedno z nich – produkowane w winnicy DFJ Vinhos – w ciągu zaledwie 24 miesięcy podwoiło swoją sprzedaż na polskim rynku. – Portada to bardzo dobre wino, które można pić na co dzień, zarówno do różnego rodzaju potraw jak i w pojedynkę – przekonuje Vasco Neiva Correia z winnicy DFJ Vinhos.

Portugalczycy mogą pochwalić się ponad tysiącletnią tradycją winiarską. Choć przyznać trzeba, że europejski rynek wina podbijają dopiero od kilku lat. Do grona najbardziej rozpoznawalnych zaliczyć trzeba porto i maderę, legendarne już wina słodkie. Okazuje się jednak, że w Portugalii produkowanych jest zdecydowanie więcej tego rodzaju trunków.

Rodzinna winnica, dystrybucja na cały świat

To niewątpliwie jeden z ciekawszych krajów pod kątem produkcji wina. Podzielony jest na wiele regionów, które różnią się m.in. odmianami winorośli, warunkami klimatycznymi, ukształtowaniem terenu, a nawet rodzajem gleby. Wiele z portugalskich winnic może pochwalić się także unikalną historią. Tak jest m.in. w przypadku winnicy DFJ Vinhos, o którą od pokoleń dba rodzina Neiva Correia. To właśnie tutaj produkowane jest najpopularniejsze wino z portfolio lidera dystrybucji win gronowych w Polsce – firmy TiM S.A.

 winnica_dfj-vinhos

Pochodzę z rodziny plantatorów winorośli i zawsze żyłem między winnicami. Studiowałem winiarstwo i enologię. Później uzyskałem specjalizację z enologii na Uniwersytecie w Bordeaux we Francji oraz w Geisenheim w Niemczech. To były dwa różne światy: jeden naukowy i romantyczny, drugi pragmatyczny. Te dwie uczelnie sprawiły, że wypracowałem swoje własne spojrzenie na wino. Wszystkie wina, które produkuję mają wspólny punkt. W każdym jest cząstka mnie – opowiada Jose Neiva Correia. Jego syn Vasco dodaje: – W naszej winnicy produkujemy ponad 110 rodzajów win, które dystrybuowane są w sumie do około 50 krajów. Jednym z naszych wyjątkowych rynków jest właśnie Polska. Byliśmy w waszym kraju, zwiedziliśmy różne miasta, poznaliśmy kulturę oraz polską kuchnią. Muszę przyznać, że niektóre potrawy mamy podobne, zwłaszcza zupy.

 winnica_dfj-vinhos2

Kubki smakowe kluczem do sukcesu

Okazuje się, że podobne upodobania mamy także w kontekście wina. Firma TiM S.A. sprowadziła do Polski Portadę z przekonaniem, że podbije ona kubki smakowe rodaków. Dziś właśnie ten trunek jest najlepiej sprzedającym się produktem z portfolio bielskiej spółki. A obejmuje ono ponad 300 win z 18 krajów Europy, Afryki, Ameryki Północnej oraz Australii.

Portada bardzo szybko przypadła do gustu polskim miłośnikom wina – przekonuje Tomasz Jurczyk, prezes firmy TiM S.A. I tłumaczy: – Potwierdzają to dane sprzedażowe. Generalnie procentowa sprzedaż win portugalskich spośród wszystkich naszych marek wynosi 14,5 proc. Natomiast jeśli chodzi o samą Portadę – procentowy udział sprzedażowy w 2014 r. wynosił 7 proc., dziś jest to już 13,5 proc. Ta statystyka potwierdza jak silną marką stała się Portada na polskim rynku winiarskim.

Wino dostępne jest w sześciu wariantach: różowym wytrawnym i półsłodkim, czerwonym wytrawnym i półsłodkim oraz białym wytrawnym i półsłodkim. – Przede wszystkim jest to jednak wino dla każdego. Wiele marek kierowanych jest do wybranej grupy docelowej, Portada z kolei jest rodzajem wina, które zaspokoi kubki smakowe zarówno osób rzadko delektujące się tego rodzaju trunkiem, jak i miłośników wina – mówi Tomasz Jurczyk. A Vasco Neiva Correia dodaje na koniec z uśmiechem: – Sukces Portady w Polsce nie jest dla mnie żadnym zaskoczeniem, ponieważ podczas wizyty w waszym kraju, przekonaliśmy się, że mamy bardzo podobne kubki smakowe.

portada

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>