Polscy specjaliści od cydru

To, że nasz kraj jabłkami stoi wiadomo nie od dziś. Jednak dopiero niedawno zaczęliśmy na nowo odkrywać uroki lekkiego alkoholu, jaki można na bazie tych owoców wyprodukować. Mowa oczywiście o cydrze. Jego pasjonatów bez wątpienia znajdziemy w Cydrowni.

Cydr, czyli niskoprocentowy orzeźwiający napój uzyskiwany w wyniku fermentacji soku jabłkowego, nie jest niczym nowym. Znany był już w starożytnym Egipcie oraz Chinach. Obecnie najpopularniejszy jest w Europie, zwłaszcza w takich krajach jak: Wielka Brytania, Litwa, Hiszpania czy Francja. W Polsce wytwarzany był już w XVI wieku, wtedy jeszcze jako jabłecznik. Potem ta tradycja została zapomniana. Na szczęście obecnie cydr wraca do łask. W odrodzeniu i dynamicznym wzroście jego sprzedaży niemały udział mają rodzime firmy takie jak Cydrownia, której ambicją jest uczynić z cydru jeden z ulubionych alkoholi Polek i Polaków.

Co dwie głowy to nie jedna

Pamiętacie małe szklane butelki z szarą jabłonią na jasnej etykiecie, wypełnione złocistym napojem pod nazwą Cider Inn, które pojawiły się w sklepach wiosną 2013 roku? Był to jeden z pierwszych dostępnych u nas światowej jakości polskich cydrów. Mniej więcej w tym samym czasie bary, kluby i inne warszawskie lokale zaczęły serwować gościom lany prosto z beczki (czyli z tzw. kija), również krajowy, cydr Dzik. Dwa lata później twórcy, a zarazem właściciele obu brandów, spotykają się i postanawiają połączyć siły. W efekcie tego mariażu powstaje nowa firma – Cydrownia właśnie, a także nowa marka cydru – Grójecki, która debiutuje na sklepowych półkach wiosną 2016 roku.

Polskie jabłka i naturalne metody wytwarzania

Wspólnym mianownikiem rozwijanych przez Cydrownię trzech marek cydru są starannie wyselekcjonowane jabłka wyłącznie z polskich sadów. Cider Inn powstają w wyniku fermentacji moszczu jabłkowego, czyli świeżo wyciśniętego soku, a nie – co często w branży praktykowane – z soku zagęszczonego z dodatkiem barwników i aromatów. To metoda droższa, bardziej kłopotliwa i niepewna, ale zapewniająca lepsze rezultaty i naturalną jakość. To, co odróżnia poszczególne marki  od siebie to rodzaj jabłek użytych do wytworzenia moszczu, a także pilnie strzeżone receptury. Oraz, rzecz jasna, pozycjonowanie na rynku cydrów.

Cydrownia przedstawia

Szlachetny Cider Inn – zdobywca wielu nagród i wyróżnień – reprezentuje segment cydrów premium (jest też jego liderem). Jest on adresowany do koneserów tego trunku, którzy są skłonni zapłacić nieco więcej za najwyższą jakość. CiderInn_logoDzik (rządzący wśród cydrów w KEGu) to nieco szalona mainstreamowa marka, przeznaczona dla otwartych konsumentów podążających za modą.logo_cydr_rgb_przezroczyste Z kolei Grójecki należy do segmentu produktów ekonomicznych, cenionych przede wszystkim ze dobry stosunek jakości do ceny. Tak zbudowana oferta pozwala znaleźć w niej cydr na każdą kieszeń i każdą okazję.

CG_LOGO_BEZ_TLA

Śledź wrażenia degustacji

Żebyście mieli okazję bliżej poznać poszczególne warianty cydru z portfolio Cydrowni, będziemy przez kolejne tygodnie dzielić się z Wami naszymi opiniami na ich temat. Wrażenia z degustacji zamieścimy na portalu oraz profilu na fb. To w ramach akcji „Cydrowania Częstuje”, do której redakcja Food and Kitchen została zaproszona.

red apples

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *