Polacy pokochali wino

To, że wino ma w naszym kraju coraz więcej zwolenników widać na każdym kroku. Przybywa miejsc, gdzie się je serwuje i sprzedaje. Trunek ten często towarzyszy nam przy posiłkach. O tym, że darzymy go coraz większym uczuciem świadczy także rosnąca liczba uczestników programu „Kocham wino”.

Konsumpcja wina w Polsce rośnie nieprzerwanie od 25 lat, a na przestrzeni ostatnich dziesięciu jego sprzedaż zwiększyła się o ponad 100 procent. Obecnie wypijamy nieco ponad trzy litry wina na głowę. Co prawda daleko nam jeszcze pod tym względem do Francuzów, Włochów czy nawet Niemców, którzy rocznie konsumują odpowiednio ponad 40, ponad 30 i blisko 25 litrów tego trunku, ale nasze wyniki w tej „dyscyplinie” z pewnością będą coraz lepsze. – Zmienia się styl życia i kultura picia alkoholu w naszym kraju. Polacy szukają smaku, a nie mocy. Piją alkohol dla przyjemności, wzbogacania życia, a nie pod presją tradycji czy celebracji. Wybierają trunki lepszej jakości, na które więcej wydają. Rośnie więc spożycie wódek premium i smakowych, piw kraftowych, whisky, a przede wszystkim wina – mówi Robert Ogór, prezes firmy Ambra (największego w Polsce producenta, importera i dystrybutora win, znanego z takich marek, jak: Cin&Cin, Dorato, El Sol czy Fresco).

Od sklepu do kasyna

To właśnie z myślą o miłośnikach wina firma Ambra stworzyła najpierw sieć specjalistycznych sklepów oferujących tego typu trunki pod szyldem Centrum Wina, a siedem lat później (w 2016 roku) program „Kocham wino”. Sklepów jest obecnie 24, znajdują się w znanych galeriach handlowych w największych miastach. Oferuje one klientom ponad 500 gatunków win z ponad 50 regionów z całego świata. Ponadto są w nich dostępne różnego typu winiarskie akcesoria, a także jedyna w swoim rodzaju gra „Kasyno winiarskie”. Ta nietuzinkowa planszówka łączy rywalizację z możliwością poznawania wina oraz pogłębiania wiedzy o nim (podczas spotkania podsumowującego program, które odbyło się 23 marca w siedzibie firmy Ambra mieliśmy okazję w nią zagrać i szczerze polecamy). Jeśli zaś chodzi o program „Kocham wino”, to liczba jego uczestników niedawno przekroczyła 100 tysięcy. Członkowie tej społeczności poza tym, że dostają wiele ciekawych informacji o swojej miłości (czyli winie), otrzymują stały rabat na zakupy w Centrum Wina, mogą płacić za nie zgromadzonymi na koncie punktami oraz korzystać ze specjalnych promocji. Jako pierwsi dowiadują się też o odbywających się w sklepach degustacjach. Więcej informacji na stronie: www.centrumwina.com.pl

Ciekawostki na temat uczestników programu „Kocham wino” i ich zwyczajów zakupowych:

  • 51 proc. to mężczyźni,
  • prawie co drugi ma 30-44 lata,
  • zdecydowana większość (68 proc.) posiada wyższe wykształcenie,
  • najczęściej wybierane wino: czerwone, wytrawne, pochodzące z Włoch lub (rzadziej) z Hiszpanii,
  • średnia cena kupowanej butelki – 37 zł,
  • najpopularniejszy dzień na zakupy – piątek

Fotorelacja ze spotkanie prasowego w Centrum Wina:

_MG_7244

_MG_7292

_MG_7771

_MG_7732

Sklep_Centrum_Wina_1

_MG_7332

Jest_nas_100_000

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *