Kawa z wiedeńskim rodowodem

Mamy dobrą informację dla wielbicieli espresso, latte czy cappuccino – działające w naszym kraju hotele i restauracje mogą już serwować swoim gościom bogatą ofertę kaw znanej w wielu krajach na świecie marki Julius Meinl.

Za raj dla kawoszy uważane są przed wszystkim Włochy, ale bogate tradycje w celebracji picia kawy ma także Austria, a w szczególności Wiedeń. Dość powiedzieć, że tamtejsze kawiarnie, dla których typowe są m.in. marmurowe stoły, krzesła typu Thonet, loże i elementy wystroju, naśladujące stylistką minionych epok zostały w 2011 r. wpisane na Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. W lokalach tego typu przy jednej filiżance kawy, serwowanej obowiązkowo na srebrnej tacy ze szklaneczką wody, można godzinami czytać książkę, spotykać się z innymi, robić próby literackie albo po prostu siedzieć i obserwować świat dookoła. Częścią tej kultury jest marka Julius Meinl.

Marka ze 150-letnią tradycją
Jej historia zaczęła się w 1862 r. w centrum Wiednia, gdzie Julius Meinl I otworzył sklep, w którym jako pierwszy w mieście oferował świeżo paloną kawę. Pomysł ten bardzo przypadł wiedeńczykom do gustu, bo nie musieli już sami prażyć zielonych ziaren na kuchennych piecykach i pozwolił mu rozwinąć biznes. Otworzył więc własną palarnię, która działa do dziś. Obecnie Julius Meinl Coffee Group, prowadzona przez czwarte pokolenie rodziny Meinl działa w 70 krajach na świecie, od niedawana także w Polsce. Otwarty u nas oddział (powstały poprzez przejęcie większości udziałów w podwarszawskiej spółce Coffee Zone, która także posiada palarnię kawy) ma ambicje stać się głównym dostawcą kaw premium dla polskiego sektora hotelarsko-gastronomicznego, któremu – jako jeden z niewielu – zapewnia także wszystkie inne niezbędne do prowadzenia tego typu działalności produkty, akcesoria oraz wiedzę.

Wszystko, co potrzebne w kawiarni
Lokale, które zdecydują się na współpracę z Julius Meinl Polska mogą zaoferować swoim bywalcom nie tylko mieszanki kawowe przygotowane z wyselekcjonowanych ziaren, pochodzących z najlepszych regionów świata. Firma zaopatrzy je również w najwyższej jakości herbaty (liściaste, a także zamknięte wygodnych torebkach do zaparzania w czajniczkach, biodegradowalnych saszetkach lub w piramidkach) oraz czekolady. Dodatkowo w jej ofercie są wszystkie akcesoria niezbędne baristom takie jak profesjonalne ekspresy czy młynki do kawy. – Pracujemy także nad dedykowaną ofertą i rozwiązaniami dla polskiego sektora office i małej gastronomii. Znajdą się w niej m.in. kawy kapsułkowe – zapowiada prezes Julius Meinl Polska, Piotr Pilch. – Spotkania biznesowe przy filiżance dobrej kawy to droga do sukcesu, a kawa wysokiej jakości wpływa pozytywnie na wizerunek firmy – dodaje.

Spróbuj, pokochaj i zamów do domu
Produkty marki Julius Meinl są już dostępne w najlepszych warszawskich kawiarniach, restauracjach oraz hotelach. Na ten moment serwuje się je m.in. w luksusowym, sześciogwiazdkowym hotelu Raffles Europejski Warsaw przy Trakcie Królewskim, a także w klimatycznym, chętnie wybieranym przez warszawiaków Cudzie nad Wisłą. – Oczywiście nie zamykamy się na klientów indywidualnych, ponieważ Polacy oczekują produktów coraz lepszej jakości i chętnie wybierają właśnie te klasy premium – komentuje Piotr Pilch. – Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom oferujemy zakupy w sklepie internetowym, z którego przesyłka dociera do Polski w ciągu trzech dni roboczych – dodaje. Zatem każdy, kto zakocha się w produktach Julius Meinl w ulubionej kawiarni czy hotelu, może mieć je również w swoim domu. Firma nie zaprzecza także, że w przyszłości rozpocznie ich sprzedaż detaliczną w placówkach stacjonarnych (zwłaszcza, że są one dostępne w sklepach niemal na całym świecie). Jednak jej aktualne działania w naszym kraju skupiają się na rynku hotelarsko-gastronomicznym oraz na budowaniu świadomości i rozpoznawalności marki.

Charakterystyczne logo
Po czym więc – poza wybornym smakiem – można produkty marki Julius Meinl rozpoznać?  Tym, co jako pierwsze rzuca się w oczy jest logo, umieszczone zarówno na opakowaniach kaw, herbat i czekolad, a także eleganckich firmowych filiżankach, ekspresach czy też leżakach oraz parasolach, w które firma Julius Meinl Polska wyposaża współpracujące z nią lokale. Zaprojektował je w 1924 r. wiedeński artysta Josef Binder. Z biegiem lat logo oczywiście ewoluowało, ale zasadnicze jego elementy pozostały niezmienione. Przedstawia ono twarz chłopca o rysach barakowego aniołka w charakterystycznej czapce z frędzelkiem (czyli fezie) na głowie. Takie czapki noszone były przez mężczyzn na tureckich ziemiach, z których – wraz z osmańską armią – kawa przywędrowała do Wiednia.

Więcej informacji na stronie: www.meinlcoffee.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *