Lubię Kaszę_logo

Kasza – przyjaciółka kobiety

Na zgrabną figurę, piękne zdrowe włosy, gładką cerę i mocne paznokcie. Kasze – bo o nich mowa – są produktem, którego nie powinno zabraknąć w codziennym jadłospisie.
Ze względu na swoje właściwości odżywcze i minerały, kasze odgrywają kluczową rolę
w diecie kobiet. O korzyściach płynących z włączania kaszy do menu opowiada dietetyk Katarzyna Foszner, ekspert kampanii „Lubię kaszę”.

Zadba o szczupłą sylwetkę

Panie, które dbają o swoją figurę lub odchudzają się, nie powinny ze swojej diety wykluczać zbóż pełnoziarnistych, w tym kasz. To właśnie w nich nienaruszone są najcenniejsze części ziarna, czyli zarodek i łuska z warstwą aleuronową, które zawierają cenne wartości odżywcze  i witaminy. Zarodek jest bogaty w zdrowe tłuszcze, białko oraz witaminy z grupy B i E, natomiast łuska zawiera błonnik, a położona przy niej warstwa aleuronowa obfituje  w składniki mineralne, takie jak: magnez, żelazo i cynk oraz witaminy z grupy B.

Nieprawdą jest, że kasza tuczy. Regularne jedzenie kaszy pozwala nam łatwiej zapanować nad poczuciem głodu i wilczym apetytem. Dzięki wspomnianej łusce i zawartym w niej błonniku stanowi ona praktycznie bezkaloryczne wypełnienie dla naszego żołądka. Po spożyciu zwiększa swoją objętość, przyspieszając przy tym poczucie sytości. Kasza
w codziennym jadłospisie gwarantuje przyjmowanie mniejszych porcji dań i szybsze zaspokojenie głodu. Uchroni nas to przez nadmiernym, impulsywnym przejadaniem się, a co za tym idzie – dostarczaniem do organizmu większej ilości, często zbędnych, kalorii
– tłumaczy Katarzyna Foszner.

Poprawi kondycję włosów, skóry i paznokci

O zdrową kondycję cery, włosów czy paznokci dbamy poprzez różnego rodzaju zabiegi kosmetyczne, stosowanie kremów, odżywek czy suplementów diety. Jednak troskę o swój wygląd warto zacząć od podstaw – dostarczając organizmowi niezbędnych składników odżywczych i minerałów poprzez włącznie do swojego jadłospisu produktów zawierających krzem oraz cynk.

Korzystny wpływ na stawy, kości, skórę oraz włosy ma krzem. Zapobiega on nadmiernemu wypadaniu włosów oraz redukuje łamliwość paznokci. Niedobór tego pierwiastka może doprowadzić do problemów reumatycznych, warto więc dostarczać go organizmowi  w zalecanych dawkach. Najwięcej krzemu znajdziemy w kaszy jaglanej. Za dobrą formę skóry, włosów i paznokci odpowiada również cynk, który występuje zarówno w kaszy jaglanej, jak i gryczanej – mówi ekspert kampanii „Lubię kaszę”.

Nada skórze blasku

By zadbać o cerę, warto jeść kasze: jaglaną, owsianą i gryczaną, które zawierają wysoką zawartość żelaza. Ich regularne spożywanie sprawi, że skóra będzie odpowiednio dotleniona i lepiej odżywiona, a także zyska blask i energię. Ponadto, jaglana i gryczana są jednymi z lepszych źródeł cynku, który przyspiesza gojenie się ran oraz chroni skórę przed różnymi infekcjami. Włączenie kaszy do codziennego menu może więc skrócić czas regeneracji naskórka po różnych zabiegach kosmetycznych czy nieestetycznych wypryskach.

Kaszy nie powinno zabraknąć w diecie kobiet. Szczególnie istotne są kasze jaglana  i gryczana. Warto jednak pamiętać też o innych rodzajach, np. kaszy owsianej – bogatej  w magnez, cynk, wapń, kwas foliowy oraz witaminy z grupy B – podsumowuje ekspert kampanii „Lubię kaszę”.

Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.

***

O kampanii „Lubię kaszę…”

Ogólnopolska kampania „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” ma przekonać Polki
i Polaków, że warto jeść kaszę częściej i uwzględnić ją w codziennej diecie. Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa
www.lubiekasze.pl, dzięki której można poznać różne rodzaje i walory zdrowotne kaszy, dowiedzieć się, jak przekonać do niej dzieci oraz zamieszczać własne przepisy na dania z kaszą.

Więcej informacji: www.lubiekasze.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>