Japoński przysmak nad Wisłą, czyli o sushi w dzień sushi

18 czerwca przypada Międzynarodowy Dzień Sushi. To dobra okazja do tego, by poznać kilka faktów i liczb związanych z tym daniem. Podzielił się nimi z nami serwis PizzaPortal.pl.

Z przygotowanego przez ów portal raportu „Klikasz i jesz” wynika, że kuchnia azjatycka zajmuje trzecie miejsce w rankingu jedzenia zamawianego online. Jeśli się na nią decydujemy, to najczęściej wybieramy potrawy chińskie oraz… sushi.

Jakie sushi lubimy i ile za nie płacimy
Najbardziej preferowanym rodzajem sushi jest to z serkiem Philadelphia (nazywane Philadelphia maki), w całym 2018 roku zdecydowało się na nie 16 proc. korzystających z serwisu PizzaPortal.pl. W pierwszym kwartale osiągnęło ono wynik nieco powyżej 12 proc. i także otwierało stawkę. Zaraz za sushi z serkiem Philadelphia uplasowało się futomaki (wybierane przez 12 proc. amatorów tego dania. Dalsze miejsca zajęły hosomaki, uramaki i nigiri, z których pierwsze miało 8 proc. wskazań, a dwa kolejne po 5 proc. Zamawiający sushi online (wśród których 54 proc. stanowili mężczyźni, a 46 proc. kobiety), w pierwszym kwartale 2019 roku średnio za rolkę płacili 25,23 zł, a za zestaw – 67,16 zł.

Z Japonii na cały świat
Wszyscy fani sushi powinni wiedzieć, że danie to ma wielowiekową tradycję. Pierwsze wzmianki o nim pojawiają się w chińskich kronikach już w II wieku. Dość odległy pierwowzór sushi stanowiły kawałki solonej ryby zawiniętej w sfermentowany ryż. Współczesnej jego wersji początek dało nigiri, za którego twórcę uważany jest japoński kucharz Hanaya Yohei. Obecnie sushi uznawane jest za kultową potrawę mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni. Jednak jego popularność sięga o wiele dalej. Sushi na stałe wpisało się już w menu restauracji na całym świecie. Jest też ono coraz częściej jedzone w domach i biurach, również w Polsce. Dowód? Sushi odpowiada obecnie za 8 proc. wszystkich zamówień składnych na platformie PizzaPortal.pl.

***
PizzaPortal.pl to pierwszy w Polsce serwis umożliwiający zamawianie jedzenia online. Działa na rynku od 2010 roku i skupia oferty blisko 4000 restauracji z ponad 300 miast w całym kraju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *