Jak przekonać dzieci do kaszy gryczanej

Białko o wysokiej wartości odżywczej, przeciwutleniacze, błonnik, minerały i witaminy. Wszystko to kryje się w kaszy gryczanej, która niestety nie cieszy zbyt dużą popularnością, zwłaszcza wśród najmłodszych.

Przy licznych walorach zdrowotnych kasza gryczana ma też charakterystyczny, dosyć intensywny smak. Można go jednak przełamać, a tym samym zwalczyć niechęć dzieci ( i nie tylko dzieci) do tego produktu. Wystarczy podać go z dodatkiem kaszy manny, owoców i bakalii (na wzór klasycznej owsianki). Takie zestawienie spotka się z uznaniem nawet małych niejadków i jest idealną propozycją na lekkie, ale wartościowe śniadanie.

Gryczanka z kaszą manną, owocami i bakaliami

Składniki (na 2-3 porcje):

  • 100 g kaszy gryczanej, niepalonej
  • 4–5 łyżek kaszy manny błyskawicznej
  • 500 ml wody źródlanej Mama i ja
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • szczypta cynamonu
  • 1 łyżka masła orzechowego
  • ulubione owoce
  • ulubione bakalie
  • szczypta soli

Wykonanie:
Zagotuj wodę, wsyp kaszę gryczaną, dodaj sól i cynamon. Czas gotowania kaszy dostosuj do zaleceń producenta. Do ugotowanej kaszy gryczanej (wody nie odlewaj) dodaj kaszę mannę i masło orzechowe. Wszystko dokładnie wymieszaj, aby nie powstały grudki. Po lekkim przestudzeniu i napęcznieniu kaszy manny dodaj jogurt grecki, ponownie wymieszaj i przełóż do misek. Udekoruj owocami i bakaliami. Podawaj na ciepło lub lekko przestudzone.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *