Green Caffè Nero dołącza do pogromców marnowania jedzenia

Znana sieć kawiarni została partnerem aplikacji Too Good To Go, która daje możliwość znalezienia chętnych na niesprzedane w danym dniu świeże produkty, a tym samym przyczynia się do ochrony środowiska. Od czerwca bagietki, kanapki, ciasta i ciasteczka, a także quiche i sałatki z wybranych lokali trafią do pysznych paczek-niespodzianek.

Nikt nie lubi wyrzucać produktów spożywczych, jednak dokładne rozplanowanie ich użycia w gospodarstwie domowym, a tym bardziej w gastronomi jest bardzo trudne, a sprzedaż przygotowanych na dany dzień co do sztuki lub porcji, w zasadzie niemożliwa. Co zrobić, by jednodniowe świeże i smaczne dania nie lądowały w koszu? Green Caffè Nero będzie tworzyć z nich paczki-niespodzianki, oferowane użytkownikom aplikacji Too Good To Go. Współpraca sieci kawiarnia z twórcami Too Good To Go miała rozpocząć się już ponad dwa miesiące temu. Jednak sytuacja epidemiologiczna sprawiła, że połączenie sił w słusznej sprawie mogło nastąpić dopiero w czerwcu. System działa w wybranych lokalach w Warszawie i okolicach, które ponownie zostały otwarte. Jeśli nowe rozwiązanie będzie cieszyło się zainteresowaniem, to Green Caffè Nero planujemy wprowadzenie go we wszystkich lokalach sieci, których jest na ten moment 69.
Kanapki przygotowywane są w kawiarniach na bieżąco, a ciasta i słone wypieki dostarczane codziennie do lokali z naszej warszawskiej manufaktur. Jednak obostrzenia wprowadzone ze względu na pandemię sprawiają, że precyzyjne zarządzanie zamówieniami stało się trudne. Dlatego możliwości, które daje aplikacja, są w obecnych czasach dla kawiarni niezwykle przydatne mówi Agata Milewska, szef marketingu i komunikacji marki Green Caffè Nero. – Wierzymy, że wraz z Too Good To Go uda nam się realnie wpłynąć na ograniczenie marnowania żywności. Cieszymy się, że dołączyliśmy oficjalnie do grona pogromców marnowania jedzenia i swoimi działaniami przysłużymy się planecie. Chcemy promować „trend na niemarnowanie” i pokazać innym przedstawicielom branży gastronomicznej, że jest to rozwiązanie dostępne dla każdego, które dodatkowo przynosi ogromną satysfakcję – dodaje.

115 tysięcy posiłków uratowanych
W Polsce co roku wyrzuca się ponad 9 milionów ton żywności. Aplikacja Too Good To Go zrzesza ludzi we wspólnej walce z jej marnowaniem, łącząc klientów z miejscami, w których na koniec dnia zostało nadwyżkowe, świeże jedzenie, które – zgodnie z nazwą aplikacji – jest za dobre, żeby je wyrzucić. Aplikacja ma już w naszym kraju 180 tysięcy użytkowników, którzy dzięki swojej aktywności do tej pory uratowali przed zmarnowaniem ponad 115 tysięcy posiłków, a co za tym idzie, sprawili że do atmosfery nie trafiła taka ilość dwutlenku węgla, jaką wyemitowałby samolot 57-krotnie okrążający kulę ziemską.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *