Znana sieć kawiarni została partnerem aplikacji Too Good To Go, która daje możliwość znalezienia chętnych na niesprzedane w danym dniu świeże produkty, a tym samym przyczynia się do ochrony środowiska. Od czerwca bagietki, kanapki, ciasta i ciasteczka, a także quiche i sałatki z wybranych lokali trafią do pysznych paczek-niespodzianek.
Nikt nie lubi wyrzucać produktów spożywczych, jednak dokładne rozplanowanie ich użycia w gospodarstwie domowym, a tym bardziej w gastronomi jest bardzo trudne, a sprzedaż przygotowanych na dany dzień co do sztuki lub porcji, w zasadzie niemożliwa. Co zrobić, by jednodniowe świeże i smaczne dania nie lądowały w koszu? Green Caffè Nero będzie tworzyć z nich paczki-niespodzianki, oferowane użytkownikom aplikacji Too Good To Go. Współpraca sieci kawiarnia z twórcami Too Good To Go miała rozpocząć się już ponad dwa miesiące temu. Jednak sytuacja epidemiologiczna sprawiła, że połączenie sił w słusznej sprawie mogło nastąpić dopiero w czerwcu. System działa w wybranych lokalach w Warszawie i okolicach, które ponownie zostały otwarte. Jeśli nowe rozwiązanie będzie cieszyło się zainteresowaniem, to Green Caffè Nero planujemy wprowadzenie go we wszystkich lokalach sieci, których jest na ten moment 69.
– Kanapki przygotowywane są w kawiarniach na bieżąco, a ciasta i słone wypieki dostarczane codziennie do lokali z naszej warszawskiej manufaktur. Jednak obostrzenia wprowadzone ze względu na pandemię sprawiają, że precyzyjne zarządzanie zamówieniami stało się trudne. Dlatego możliwości, które daje aplikacja, są w obecnych czasach dla kawiarni niezwykle przydatne – mówi Agata Milewska, szef marketingu i komunikacji marki Green Caffè Nero. – Wierzymy, że wraz z Too Good To Go uda nam się realnie wpłynąć na ograniczenie marnowania żywności. Cieszymy się, że dołączyliśmy oficjalnie do grona pogromców marnowania jedzenia i swoimi działaniami przysłużymy się planecie. Chcemy promować „trend na niemarnowanie” i pokazać innym przedstawicielom branży gastronomicznej, że jest to rozwiązanie dostępne dla każdego, które dodatkowo przynosi ogromną satysfakcję – dodaje.
115 tysięcy posiłków uratowanych
W Polsce co roku wyrzuca się ponad 9 milionów ton żywności. Aplikacja Too Good To Go zrzesza ludzi we wspólnej walce z jej marnowaniem, łącząc klientów z miejscami, w których na koniec dnia zostało nadwyżkowe, świeże jedzenie, które – zgodnie z nazwą aplikacji – jest za dobre, żeby je wyrzucić. Aplikacja ma już w naszym kraju 180 tysięcy użytkowników, którzy dzięki swojej aktywności do tej pory uratowali przed zmarnowaniem ponad 115 tysięcy posiłków, a co za tym idzie, sprawili że do atmosfery nie trafiła taka ilość dwutlenku węgla, jaką wyemitowałby samolot 57-krotnie okrążający kulę ziemską.