Dwusetna restauracja KFC w Polsce otwarta została w Bydgoszczy. Dla wielbicieli marki na pewno dobrą informacją będzie fakt, że właściciele marki chcą otwierać w Polsce minimum 20 nowych restauracji rocznie.
Mieliśmy okazję uczestniczyć w spotkaniu z przedstawicielami firmy AmRest, podczas którego zaprezentowano historię firmy, najważniejsze wartości marki KFC oraz plany na przyszłość. Założycielem marki KFC (Kentucky Fried Chicken) był Colonel Sanders, który stworzył oryginalną recepturę (11 ziół i przypraw) przygotowania mięsa. Na bazie oryginalnej receptury Colonela Sandersa obecnie tworzone są nowe innowacyjne produkty na całym świecie.
Spółka AmRest Holding, będąca największą, niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji
w Europie Środkowo-Wschodniej, otworzyła dwusetną restaurację KFC w Polsce. Otwieranie nowych lokali jest elementem strategii AmRest, związanej ze wzmocnieniem pozycji spółki jako lidera rynku restauracyjnego w Polsce oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ramach wszystkich marek AmRest obsługuje łącznie ponad 880 restauracji i kawiarni w 12 krajach, w tym prawie 350 lokali w Polsce.
Dwusetna restauracja KFC w Polsce otwarta została w nowej formule wizerunkowej. Poprzez zastosowanie naturalnych materiałów (drewno, cegła) oraz podkreślanie swojego dziedzictwa marka nawiązuje do swoich ponadczasowych wartości i standardów, takich jak autentyczność, wyjątkowy smak oraz świeżość i lokalne pochodzenie składników dań. Nieodzownym elementem nowej formuły jest „otwarta kuchnia”, która umożliwia klientom obserwowanie pracy kucharzy przygotowujących posiłek.
„Konsekwentnie wprowadzamy nowy model restauracji w nowo otwieranych lokalach, jak i modernizując już istniejące. Badania wskazują, że klienci doceniają te zmiany, co pozytywnie wpływa na percepcję marki.” – mówi Olgierd Danielewicz, Prezydent Marki KFC w AmRest.
Sieć poszerzyła również zasięg usługi dostawy do domu. Aktualnie serwis dostawy obejmuje ponad 70 restauracji w Polsce, dzięki czemu w większości dużych miast można skorzystać z oferty KFC bez wychodzenia z domu – dokonując zamówienia przez telefon lub stronę internetową.
„Przekroczenie liczby 200 lokali restauracyjnych KFC jest kolejnym krokiem milowym w rozwoju naszej sieci. Polska jest dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowej, z dużym potencjałem wzrostu. Dzięki rosnącemu zainteresowaniu klientów naszą ofertą, perspektywy dla dalszego rozwoju naszego biznesu są bardzo dobre. Widać to m.in. na przykładzie wyników sprzedaży. Dlatego z optymizmem patrzymy na nasz plan rozwoju sieci KFC, który zakłada zwiększanie liczby lokali w rosnącym z roku na rok tempie.– dodaje Olgierd Danielewicz.
Aktualnie AmRest prowadzi prawie 450 restauracji KFC w 8 krajach: Polsce, Czechach, Węgrzech, Serbii, Chorwacji, Bułgarii, Rosji i Hiszpanii.
Po oficjalnej prezentacji mieliśmy okazję zwiedzić restaurację od kuchni, dzięki czemu mogliśmy sprawdzić jak wygląda przygotowanie dań. Mięso przygotowywane jest na miejscu w restauracji, marnowanie odbywa się w specjalnej do tego maszynie, natomiast panierowanie odbywa się ręcznie tuż przed smażeniem.
KFC stawia duży nacisk na świeżość mięsa, stąd zaopatrzeniowcy dostarczają je kilka razy w tygodniu. Większość produktów, które możemy zakupić w restauracjach KFC w Polsce pochodzi od lokalnych, polskich firm np. Drobimex, Drobex czy Konspol.

Od lewej: Olgierd Danielewicz, Prezydent Marki KFC w AmRest, Drew O’Malley, Prezes Dywizji CE AmRest, Elżbieta Pawlowski, Portal FOODandKITCHEN.pl